Propojení MSP s kreativními sektory
Cílem výzvy je propojit malé a střední podniky s kreativními sektory, aby se vzájemně podpořily a umožnily využití potenciálu růstu těchto oblastí. Využitím externích služeb kreativních profesionálů mohou MSP inovovat své produkty / služby a posílit svou konkurenceschopnost.
- Příjem žádostí: od 1.Q / 2024
- Výše dotace v %: malý / střední podnik = 85 %
- Výše dotace v Kč: min. 50 tis. – max. 200 tis. Kč (režim de minimis)
- Termín realizace: max. do 30. 9. 2024 (bude upřesněno)
Podporované aktivity:
Měkké inovace, které povedou k zefektivnění prezentace, vzhledu nebo funkčnosti produktu, procesu nebo služby. Jedná se o společný tvůrčí proces žadatele a poskytovatele služby (kreativce) v těchto oblastech:
- Web design - návrh webových stránek.
- On-line marketing - strategie pro online nástroje PPC, SEO, e-mailing, sociální sítě apod.
- Marketingové strategie - dlouhodobé aktivity v oblasti marketingu a firemní prezentace.
- Informační a komunikační technologie - mobilní aplikace, multimediální prezentace, virtuální, rozšířená a smíšená realita, vývoj software.
- Práce s texty - copywriting, literatura a knižní trh.
- UX design - zahrnuje rozhraní, grafiku, design, fyzickou interakci a manuál, vše součástí snahy o vytvoření soudržného, prediktivního a žádoucího designu.
- Fotografie - profesionální a komerční fotografická produkce s využitím inovativních postupů.
- Film / video televize / hudba / zvuk - produkce a postprodukce filmů, videozáznamů a televizních programů, pořizování zvukových nahrávek a jiná hudební a vydavatelská činnost.
- Architektura / interiérový / průmyslový / produktový / módní / světelný design..
- Design služeb - podpora tvorby užitečných, použitelných a atraktivních řešení služeb, které jsou efektivní a konkurenceschopné pro poskytovatele i zákazníka.
- Grafický design / branding - tvorba vizuální prezentace, návrh vhodného názvu, loga, vizuálního stylu a dalších prvků, ale pouze do fáze přípravy, nikoliv realizace.
- Herní průmysl - hry a videohry, gamifikace v marketingu.
- Kulturní dědictví - podpora nových způsobů a nových technologií využívání bohatství kulturního dědictví, zavádění nových metod práce s ním, podpora práce s historickými vzory, technologiemi a postupy novou formou, s historickými dokumenty, rešerše v depozitářích paměťových institucí – muzeí, galerií, archivech.
- Řemesla – podpora je zachování a rozvoj tradičních řemesel a podpora inovativních metod a materiálů v řemeslné výrobě.
Podmínky programu:
- Dotace je poskytována v režimu podpory de minimis.
- Způsobilé výdaje jsou uznatelné, pokud vznikly v termínu od 1. 1. 2024.
- Žadatel nesmí být zapojený v rámci této výzvy jako poskytovatel služby (kreativec).
- K žádosti o dotaci je nutné doložit smlouvu uzavřenou s poskytovatelem služby (kreativcem).
- Jeden žadatel může podat maximálně jednu žádost.